Herøya Industripark AS

Telefon: +47 35 92 65 00  

E-post: hip@hipark.no 

Besøksadresse 
Hydrovegen 55, 3936 Porsgrunn

Vareleveranser
Rolighetsvegen 18, 3936 Porsgrunn

– Vi må være proaktive og tett på kundene våre, sier de nye lederne i Bilfinger IM

https://www.heroya-industripark.no/aktuelt/Det-gamle-dioksinrenseanlegget-rives

Paolo Cremonini og Jeanine Christensen Winther er nye ledere i Bilfinger IM, som har fasilitetstjenester og bemanning som hovedprodukter.

– Det er viktig å være tett på kundene våre, støtte opp under behovene deres, og være proaktive når kundene ønsker endringer, sier Jeanine Christensen Winther og Paolo Cremonini i Bilfinger IM. 

De to er nokså nye ledere i Bilfinger Industrial Services IM, som har fasilitetstjenester og bemanning som hovedprodukter. Det viktigste markedet deres er bedriftene i Herøya Industripark, men de selger også tjenester til andre bedrifter i regionen. 

Vi møter dem i Sentralkantina i Bygg 26, som har vært gjennom flere runder med ansiktsløftning. Først fikk spisesalen en kraftig makeover, og nå har deler av produksjonskjøkkenet blitt renovert og fått et par nye maskiner som først og fremst gir bedre ergonomi for de ansatte. Tunge manuelle røreoperasjoner gjøres nå maskinelt. 

Tenke nytt

Jeanine Christensen Winther har jobbet i Bilfinger IM i snart tre år, det siste halve året som daglig leder i selskapet. Før det jobbet hun i flere år med bemanning og rekruttering i Adecco, og hadde flere av bedriftene i industriparken som kunder. 

Paolo Cremonini kom til Bilfinger IM i august i fjor og leder fasiliteringstjenestene, som blant annet omfatter kantine, renhold, post, varemottak, fortolling, brannsikring og brakkehotellet. Han har en allsidig bakgrunn fra flere ulike bransjer.

IM Bilfinger har vært gjennom en omfattende omorganisering etter at de to begynte i selskapet. – Det handler om å tenke nytt, og få de rette menneskene på rett plass, forklarer Jeanine. 

Ja, så si det!

Jeanine og Paolo ser få begrensninger i arbeidet med å utvikle eksisterende produktspekter og kundegrunnlag for Bilfinger IM. 

– Til kunder som ønsker seg forbedringer innen våre støttetjenester, sier vi; «Ja, så si det!» Vi er åpne, fleksible og tilpasningsdyktige, men kunden må fortelle oss hvilke behov de har, understreker Jeanine. 

Akkurat nå holder de på med en spørreundersøkelse om kantinetilbudet, og har startet med Yara. – Vi registrerer at det er færre folk som kommer til Sentralkantina i Bygg 26, og da må vi spørre kunder og potensielle kunder hva vi kan gjøre for at de skal velge oss. Det er viktig å være være faktabasert, understreker hun. 

Kjempeinnsats

Jeanine Christensen Winther og Paolo Creemonini i Bilfinger IM

Jeanine og Paolo roser de ansatte i Sentralkantina, Bygg 26, etter at de har gjennomført et utbedringsprosjekt med stengt produksjonskjøkken, og samtidig opprettholdt alle leveranser. 

Siden første halvdel av april og fram til midten av mai har det vært svært hektisk i kantina, og de ansatte har virkelig stått på, understreker Jeanine.

Det startet med at mye av utstyret på produksjonskjøkkenet ble flyttet til brakkehotellet ved Kulltangen, mens fuktskader i kjøkkengulvet i Bygg 26 ble utbedret og nye maskiner installert. Det var Eli Eide som ledet dette prosjektet, og i denne perioden ble all varm-mat laget på kjøkkenet i brakkehotellet og fraktet til kantinene i industriparken tre ganger om dagen. 

Vedlikeholdsstans hos RHI Magnesita og Yara, samt HMS-dagen som ble arrangert i mai, har også bidratt til et ekstra stort trykk på kantinepersonellet, noe de har taklet veldig bra, i følge Paolo og Jeanine. 

Kan levere det meste!

Ledelsen i IM jobber nå med å knytte seg nærmere til moderselskapet Bilfinger Industrial Services Norway. – Sammen kan vi levere det meste til kunder, påpeker Jeanine, og viser til eksempelet Seram Coatings som nylig har etablert seg på Herøya.

– De har behov for ulike tjenester, noen som Bilfinger Norway kan levere og noen som vi i IM kan levere. Vi er svært solide sammen, og det kan vi helt sikkert utnytte enda bedre framover, understreker hun.

Spennende framtid på Herøya

– Hvordan ser dere på framtiden for Bilfinger IM?

– Det handler om å være med og henge på. Vi har blant annet fått en spennende utfordring fra HIP AS, nemlig å se på hvordan utstyrsparken vår kan gjøres autonom og mer miljøvennlig. Det betyr nye måter å jobbe på, og ikke minst kompetanseheving for egne folk, sier Jeanine.

– Videre tror vi på utvikling av eksisterende produkter i tett samarbeid med kundene. Vi tror på god dialog og oppfølging, og at vi sammen kan forbedre hverandre, spille hverandre gode, avslutter hun. 

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler