Herøya Industripark AS

Telefon: +47 35 92 65 00  

E-post: hip@hipark.no 

Besøksadresse 
Hydrovegen 55, 3936 Porsgrunn

Vareleveranser
Rolighetsvegen 18, 3936 Porsgrunn

Bilfinger vil være en komplett partner for prosessindustrien

BIS Production Partner er blitt Bilfinger Industrial Services Norway, og ambisjonen til selskapet er å være en komplett partner for prosessindustrien i Norden.

Two of today's main figures, Morten Mathisen (left) and Paul Rune Aasrum.

Under "Branding Day" på Herøya i dag understreket leder av Bilfinger Norden, Morten Mathisen at selskapet nå har en solid plattform for videre vekst. 

– Vi har mye å feire i dag, nytt navn, ny logo og fusjon av to selskaper, BIS Production Partner og BIS Production Partner IFS. I tillegg er det 5-årsdag for Bilfingers overtakelse av Hydro Production Partner, innledet Morten Mathisen. 

To av dagens hovedpersoner Morten Mathisen (t.v.) og Paul Rune Aasrum.

Største private
Bilfinger er den største private arbeidsgsiveren i Grenland. Selskapet ledes av Paul Rune Aasrum, har 1.555 ansatte og en omsetning på drøyt 1,8 milliarder kroner.

Både rådmann, næringssjef og varaordfører i Porsgrunn, samt leder av NHO Telemark, syntes det var vel verdt å delta på "Branding Day". NHO-sjef Nikolai Boye understreker den viktige rollen selskapet har for verdiskaping i regionen og nasjonalt.

På spørsmål om hvorfor de to BIS-selskapene nå slås sammen til ett, Bilfinger Industrial Services Norway, svarer Morten Mathisen at det først og fremst er for å skape en solid plattform for videre vekst. 

– Det gjør oss til et stort slagkraftig selskap med flere kunder, bredere produktportefølje og økt konkurransekraft, påpeker han. 

Fra én til mange store
På få år har kundelisten til BIS/Bilfinger vokst fra én, Hydro, til en imponerende liste med mange og store selskaper innenfor olje og gass, kjemisk- og metallurgisk industri og energi. 

I Grenland har Bilfinger ansatte innenfor 32 fagdisipliner og leverer produkter og tjenester innenfor ni hovedområder. Paul Rune Aasrum la ikke skjul på at selskapet har hatt utfordringer i industrimarkedet, men  også hatt nye suksesser.

– Vi har nylig levert rehabilitering av tog til Jernbaneverket og NSB og fått svært gode tilbakemeldinger. Kunden meldte at de aldri har vært borti en så seriøs og god leverandør, som også har hjulpet dem til å bli bedre. Nå har vi fått enda en bestilling, fortalte Aasrum.

Kompetanse og motivasjon
Og det er nettopp de ansattes kompetanse, motivasjon og engasjement som skal bidra til å bringe Bilfinger videre, sammen med solide kunderelasjon, en komplett produktportefølje og god geografisk spredning.

– Og ett navn og én logo er viktige verktøy for å gjøre selskapet enda mer kjent i eksisterende og nye markeder, sier Erik A. Ulve i Forretningsutvikling.

Pølser og marsipankake sto på menyen under "Branding Day" i dag, og matkøen var lang (alle foto: Tone Brekke).

Sausages and marzipan cakes were on the menu at today's "Branding Day" , and queues were long (all photos: Tone Brekke).

 

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler